MEDICIN BEDES BESTILT VIA “RECEPTFORNYELSE” ELLER VED AT SKRIVE TIL LÆGESEKRETÆREN

På vores selvbetjening kan du forny fast medicin, lave e-konsultationer og selv booke tider. For at få fyldt udbytte af selvbetjeningen beder vi dig læse nedenstående.

Medicinbestilling:
I klinikken bestræber læger og sygeplejerskerne sig på, at der sendes recepter til apoteket, så der skulle være nok medicin på apoteket indtil din næste planlagte kontrol her i lægehuset. Det vil sige, at du ikke behøver at bestille din faste medicin via selvbetjeningen eller ved at ringe herind. Dette er en procedure der er under indkøring, så det kan godt være der ikke lige nu ligger recepter til dig på apoteket, men du kan enten spørge ad på apoteket eller selv tjekke hvad der ligger til dig på apoteket på sundhed.dk under medicinkortet.

Når klinikken holder ferielukket bliver der ikke lukket for medicinbestilling, men den bliver til gengæld heller ikke tjekket i vores ferie, så alle medicinbestillinger ligger til os, når vi er tilbage i klinikken igen, vi vil lave recepterne i løbet af de første 3 arbejdsdage, og beder om din tålmodighed med dette.

Booking af tider:
Booking af tider i systemet er beregnet til almindelig tidsbestilling, der kan IKKE bookes tider til akut sygdom, hvis det er akut skal du altid ringe herind.

Som udgangspunkt har du booket den tid du vælger i systemet, dog er det meget vigtigt at du læser det svar der kommer retur, idet vi ud fra en vurdering kan lave om på tidspunktet, det kan f.eks. være hvis du har bestilt tid hos en læge og undersøgelsen skal foregå hos en sygeplejerske, eller omvendt. Hvis der er et ledigt tidspunkt på samme tid, bytter vi rundt og skriver til dig, men hvis ikke der er det, vil vi aflyse tiden og bede dig om at booke ny tid hos den pågældende.

De tider vores patienter kan se på nettet, er også de tider vi har i vores system. Der kan kun bookes 2 måneder frem i selvbetjeningen.

E-konsultation:
Vi bestræber os på at besvare alle indkomne mails hurtigst muligt og i hvert fald indenfor 5 dage.
Hvis et personale er væk fra klinikken i mere end 5 arbejdsdage, lukker vi ned for e-konsultationen til den pågældende, dvs. hvis der mangler et navn i listen, kan det skyldes at vedkommende ikke er i klinikken i øjeblikket og derfor ikke kan modtage mails i perioden, se under fanebladet “klinikken” – vælg “ferie og fravær” og se hvem der ikke træffes i øjeblikket. Vi beder venligst vores patienter om ikke at skrive til anden læge, hvis det ikke kan vente til egen læge er tilbage i klinikken, så ring herind.

Det sker ind imellem at vores patienter skriver til flere i klinikken omkring samme problemstilling, det vil vi gerne frabede os, fordi det er meget uhensigtsmæssigt, at skrive om det samme til flere forskellige i klinikken i håbet om et hurtigt svar. Dette gælder også ved at skrive flere mails hvor der rykkes for svar, som der står i beskrivelsen på siden, kan der være en svartid på op til 5 dage, dette er dog ret sjældent, vi bestræber os alle på at tjekke vores e-konsultationer hver dag vi er i klinikken.